Witaj!

Jesteś zainteresowany tworzeniem szablonów, a nie wiesz jak się do tego zabrać? Template School to idealne miejsce, w którym nauczysz się kodowania i wykonywania prac.
Kto wie, może dzięki szkoleniu niedługo dołączysz do szabloniarni lub założysz własny blog graficzny?

Obserwatorzy

19. Edycja Gadżetów: O mnie

Cześć! Postanowiłam skupić się na pojedynczych gadżetach. W dzisiejszym poście przestawię Wam całą konstrukcję #Profile1, czyli O mnie. Na pierwszy rzut oka, wydaję się być nudnym dodatkiem. Zazwyczaj nie zwraca się na niego uwagi, jednak ładnie edytowany może grać kluczową rolę w szablonie.


Tak wygląda surowy wygląd gadżetu O mnie:

Zacznijmy od selektorów:
#Profile1 - Cały gadżet O mnie
#Profile1 h2 - tytuł gadżetu
.profile-img - zdjęcie, avatar
.profile-link - wyświetl mój pełny profil
.profile-data - nasza nazwa, nick
.g-profile - logo bloggera przy nicku

Każdy z powyższych elementów możemy dowolnie edytować. Zmieniać kolor, ustawiać tło, przesuwać w inne miejsce. 

Poniżej prezentuję Wam przykładowe kody na zmianę wyglądu tego gadżetu













W ten prosty sposób można edytować, pozornie nudnie wyglądający widżet na naszym blogu.
Może macie propozycje na kolejne instrukcje? Dajcie znać w komentarzach.

1 komentarz:

  1. Wow, super trik! Nie wiedziałam o nim, przydatny post :)
    https://hamster-and-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń